Het laatste nieuws
Dit jaar organiseert de HAMOVE voor de 50e keer de Wegraces op de Varsselring. Kreunen Multimedia heeft een promo gemaakt voor het raceweekend dat plaatsvindt op 6 & 7 Mei 2017. Bekijk hem hier:
Data wegraces 2017 bekend:
De wegraces in 2017 zullen gehouden worden in het weekend van 6 & 7 mei. De eerste race op het bekende stratencircuit in Hengelo werd georganiseerd in 1967. In 2017 zal dan ook het jubileum gevierd worden met 50 jaar wegrace op de Varsselring.
Nieuw asfalt Varsselring
Diverse media hebben aandacht besteed aan het vernieuwen van de afslatlaag van de Varsselring:
De Gelderlander:
HENGELO - Stratencircuit de Varsselring in Hengelo is voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Motorclub Hamove kan weer tien jaar vooruit. Tussen de boerderijen, akkers en weilanden ten oosten van Hengelo prijkt een kersverse, donkere asfaltweg van zo'n 5 kilometer lang.
Café Racer Weekend
Tijdens onze wegraces op 30 april en 1 mei 2016 organiseren de “Dutch Café Racers” het eerste Café Racer Weekend in Nederland bij ons op de Varsselring!
Naast de aanwezigheid van veel Caféracers zullen er diverse stands zijn en sprints/demoronden gehouden worden. Een unieke aanvulling aan ons evenement dat zeker het bezoeken waard is.
In 2016 organiseert de HAMOVE voor de 49e keer de Wegraces op de Varsselring. Kreunen Multimedia heeft een promo gemaakt voor het raceweekend dat plaatsvindt op 30 april en 1 mei. Bekijk hem hier:
HAMOVE is ook in 2016 weer met een stand aanwezig op de motorbeurs in Utrecht. Graag zien we je bij onze stand in Hal 8 op standnummer A042.
Openingstijden:
Donderdag 18 februari: 10.00 - 22.00
Vrijdag 19 februari: 10.00 - 22.00
Zaterdag 20 februari: 10.00 - 18.00
Zondag 21 februari: 10.00 - 18.00
In 2016 zullen de wegraces op het circuit Varsselring gehouden worden in het weekend van 30 April & 1 Mei.
Het zal wederom een vol en attractief programma zijn met deelname vande IRRC (SBK & SSP), BeNeCup (SBK & SSP & Sidecars), Classics en de SuperTwin klassen. Nieuw dit jaar is de deelname van de Camathias Cup, dit kampioenschap voor klassieke zijspannen rijdt in Nederland enkel op ons circuit. Wanneer het volledige programma bekend is vind u dat op deze site.
Bekijk via onderstaande link de foto's van de races in 2015
Foto's wegrace 2015 Henk Teerink
De Hengelode auto- en motorvereniging HAMOVE heeft op 24 februari haar Algemene Ledenvergadering gehouden.
De opening door voorzitter Fred Versteege was om 20.15uur in zaal Leemreis te Hengelo G. Deze altijd druk bezochte ALV (een 90 tal leden) hebben de diverse agenda punten voorbij zien komen, zoals o.a. de notulen ledenvergadering door secretaris Arjan Mengerink en het financieel verslag door penningmeester Loek Wensink. Ook de 9 commissies, die onder het Hamove bestuur vallen brachten hun verslag uit.
De leider in de stand om het WK Supersport, coureur Sam Lowes is op 22 juni in Hengelo geweest en heeft samen met zijn coach Torleif Hartelman de Varsselring geinspecteerd.
Wereldkampioen zijspannen Tim Reeves aan de start in Hengelo Gld
Net als in de jaren 80 en begin jaren 90 staat de zijspanwereldtop aan de start tijdens de races in Hengelo. Viervoudig wereldkampioen Tim Reeves zal op 11 en 12 mei deelnemen aan de races. Hij heeft zichzelf als doel gesteld om dit jaar de TT-races op het eiland Man te winnen. De races in Hengelo gebruikt hij hiervoor als training. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij, als wereldkampioen, niet wil winnen. Naast Tim Reeves staan meer wereldtoppers aan de start. Ook de Engelsen Sean Hegarty en Craig Chaplow hebben zich ingeschreven voor de races. Zullen zij van de Nederlandse top, die het circuit natuurlijk veel beter kent, kunnen winnen? Kom op 12 mei naar Hengelo om het met eigen ogen te zien.
Dinsdag 26 februari heeft Henk te Brake na 28 jaar zijn bestuursfunctie neergelegd. Na 10 jaar als bestuurslid zitting te hebben gehad in het bestuur is Henk op 16 februari 1995 gekozen als voorzitter. In de jaren als bestuurslid heeft hij veel zien veranderen. Halverwege de jaren 80 kwamen er nog wereldtoppers naar Hengelo Gld die betaald moesten worden. Nu is het onmogelijk om wereldtoppers aan de start te krijgen omdat de belangen simpelweg te groot zijn en moeten de coureurs betalen om te mogen rijden in Hengelo Gld.